85.000 de șoferi din țară au primit notificări privind taxa rutieră în valoare de 102,6 milioane de lei
Serviciul Fiscal de Stat (SFS) precizează că documentele sunt autentice, după ce pe Internet au apărut informații potrivit cărora acestea ar fi false.

Notificările au fost generate și expediate de organul fiscal. Acestea vizează proprietarii de automobile care au trecut inspecția tehnică în perioada 1 iunie - 31 decembrie 2025 și pentru care inspecția tehnică se efectuează o dată la doi ani. Serviciul Fiscal de Stat amintește că taxa rutieră se achită anual, indiferent de periodicitatea inspecției tehnice, informează bani.md.
În total, prin intermediul Poștei Moldovei au fost expediate 84.974 de notificări. În fiecare document sunt indicate numărul de identificare al automobilului (VIN), anul fabricației și suma care urmează să fie achitată pentru anul 2026. Notificările conțin, de asemenea, un cod QR, care permite accesarea serviciului MPay pentru achitarea taxei.
Proprietarii de automobile pot verifica suma calculată cu ajutorul serviciului «Calculator auto online». Pentru a explica procedura de verificare și achitare prin MPay, Serviciul Fiscal de Stat a publicat și instrucțiuni video.
Dacă taxa rutieră pentru anul 2026 aferentă automobilului indicat a fost deja achitată, notificarea poate fi ignorată.
Dacă automobilul a fost vândut, iar taxa nu a fost achitată la momentul vânzării, obligația de plată a acesteia revine noului proprietar sau utilizator al automobilului, precizează Serviciul Fiscal de Stat.


