theme-icon
logo
logo
Menu icon
Point.md logo
Distribuie știrea
Copiază linkul
Link copiat
8 Octombrie 2026, 13:16
12 173
Copiază linkul
Link copiat

Ministerul Muncii: Este necesară o politică agresivă de creștere a salariului minim

În următorii ani, Moldova trebuie să promoveze o politică „agresivă” de majorare a salariului minim. Declarația a fost făcută de secretarul de stat al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, Mihai-Gabriel Ciobanu.

Ministerul Muncii: Este necesară o politică agresivă de creștere a salariului minim.
Ministerul Muncii: Este necesară o politică agresivă de creștere a salariului minim.

Potrivit acestuia, politica privind salariul minim este „cea mai eficientă politică socială”: „În alte țări oamenii ies la proteste din cauza ei”, scrie logos-pres.md.

„Aceasta este cea mai eficientă politică socială pe care o putem promova. Din două motive. În primul rând, dacă vom majora salariul minim, vom atrage mai mulți oameni în economia oficială – nu are rost să lucrezi ilegal dacă salariul minim oficial este unul decent. În al doilea rând, ne vom asigura că orice persoană care lucrează în Republica Moldova nu trăiește în sărăcie”, a declarat Ciobanu la prezentarea unui studiu care a arătat că, pentru un trai decent în Moldova, trebuie să câștigi 34 de mii de lei pe lună.

Ciobanu consideră că statul trebuie să asigure un asemenea nivel de remunerare care să permită unei persoane să depășească pragul minimului de existență: „Acesta este deja mai mare decât minimul de existență, însă, fără îndoială, trebuie să depunem mai multe eforturi pentru a-l majora”.

El a subliniat că Republica Moldova trebuie să atingă obiectivul stabilit de legislația națională și normele UE. Acest obiectiv constituie 50% din salariul mediu.

„În Europa, cel mai mic salariu minim este în Bulgaria, circa 600 de euro. Trebuie să promovăm în următorii ani o politică agresivă de majorare a salariului minim, pentru a atinge obiectivul stabilit de Parlament”, a declarat secretarul de stat.

Menționăm că, în prezent, salariul minim în economie constituie 6,3 mii de lei, iar anul viitor va constitui 7,6 mii de lei. Autoritățile planifică să-l majoreze anual cu o mie de lei și să ducă salariul minim la 30 de mii de lei până în 2030.

Abonați-vă la știrile Point.md pe Google
Sursă
Distribuie știrea
Copiază linkul
Link copiat
Acest text a fost tradus cu ajutorul AI. Ați observat o greșeală?