Freelancerii trebuie să achite aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit până pe 26 octombrie
Freelancerii trebuie să achite aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic — cu 17,33% mai mult decât în luna precedentă.

Serviciul Fiscal de Stat a expediat 4 235 de notificări de plată pentru luna septembrie. Termenul-limită de achitare este 26 octombrie, transmite bani.md.
Notificările au fost expediate la adresele de e-mail indicate la înregistrarea activității. Acestea pot fi, de asemenea, consultate în cabinetul personal al contribuabilului sau în aplicația EVO.
Potrivit datelor SFS, veniturile antreprenorilor independenți au depășit 53,12 milioane de lei, iar suma calculată a impozitului unic a constituit circa 7,98 milioane de lei.
Aproximativ 54,19% dintre antreprenorii independenți au efectuat operațiuni prin conturi bancare destinate desfășurării activității. De asemenea, 130 de contribuabili au utilizat echipamente de casă și control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor. Volumul încasărilor în numerar a constituit circa 1,49 milioane de lei.
SFS îi îndeamnă pe freelanceri să verifice sumele indicate în notificări înainte de plată. Cei care au eliberat bonuri fiscale cu date eronate, au restituit clienților banii pentru servicii sau au primit în cont mijloace financiare care nu au legătură cu activitatea independentă se pot adresa la orice subdiviziune de deservire fiscală pentru corectarea notificării.
Impozitul unic poate fi achitat prin sistemul MPay, selectând serviciul «Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)».
La data de 9 octombrie, în registrul SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți. Suma totală a impozitului unic achitat de aceștia a depășit 33 de milioane de lei.
Conform datelor SFS, cota impozitului unic este de 15% în cazul unui venit anual de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest prag se aplică o cotă de 35%.


