Un proiect de lege în acest sens a fost aprobat recent de Guvern şi urmează să fie votat de Parlament pentru a intra în vigoare. Autorităţile propun câteva soluţii pentru această categorie de şoferi pentru a evita sancţiunile, iar una dintre ele este înmatricularea autovehiculul în dreapta Nistrului. Pentru o perioadă de două luni urmează a fi instituit un regim de înmatriculare cu înlesniri.Solicitat de IPN, şeful Direcţiei generale politică şi legislaţie fiscală şi vamală a Ministerului Finanţelor, Dorel Noroc, a declarat că, odată adoptată legea, începând cu 1 decembrie până pe 1 februarie, posesorii de astfel de automobile vor avea posibilitatea să-şi reînregistreze mijloacele de transport în dreapta Nistrului, achitând doar 30% din mărimea accizului stabilit pentru anul 2016.Drept exemplu, şeful direcţiei a spus că o persoană care are în posesie un autoturism cu o capacitate a motorului de doi litri şi o vechime de zece ani, urmează să achite în jur de trei mii de euro pentru a-şi înregistra automobilul. În perioada regimului cu înlesniri va achita în jur de o mie de euro. Dorel Noroc a menţionat că posesorii de astfel de automobile trebuie să se adreseze la organul Serviciului Vamal – fie la biroul intern, fie la biroul de frontieră, pentru a-şi devama autoturismul cu accizul respectiv, aşa cum o fac persoanele care importă automobile de peste hotare.Alte soluţii pentru posesorii de automobile înregistrate în stânga Nistrului, e să circule doar în regiunea transnistreană sau să-şi vândă autoturismul.În cazul în care proiectul va fi votat de Parlament în actuala versiune, iar şoferii nu se vor conforma, poliţia va fi în drept să le aplice amendă de la 25 la 30 de unităţi convenţionale, cu 4 puncte de penalizare, iar automobilul urmează a fi ridicat şi transportat la parcarea Inspectoratului Naţional de Patrulare. Procedura de recuperare ulterioară a automobilului urmează a fi definitivată.Din datele furnizate de asiguratori, circa 35 de mii de autovehicule cu numere transnistrene au procurat poliţe de asigurare a răspunderii civile de la companiile de asigurare a din Republica Moldova, ceea ce ar însemna că o parte considerabilă de timp aceste autoturisme se află pe malul drept al Nistrului, utilizând infrastructura rutieră, fără a contribui – se menţionează în nota informativă a proiectului.