Anunță o știre
+
Categorii
subiecte
Alegeri-2025
Criza gazelor
Bălți
Eurovision-2025
Inventatori din R. Moldova
Support
(+373) 22 888 002
info@point.md
Plasare de publicitate
(+373) 22 888 966
sales@simpals.com
Point.md logo

Bănci:

MDL
usd
17.203
eur
19.571
Main > novosti > v mire > aviakatastrofa v vashingtone proizoshla po vine pilota vertoleta
Alegeri-2025
Știri: 47
Criza gazelor
Știri: 239
Bălți
Știri: 5532
Găgăuzia
Știri: 10621
Chișinău
Știri: 410
Nu războiului
Știri: 129
Transnistria
Știri: 34515
Ucraina-Rusia
Știri: 7477
Cutremure
Știri: 958
Limba rusă
Știri: 281
Știri pozitive
Știri: 1710
28 Aprilie 2025, 22:30
6 516
Copiază linkul
Link copiat

Accidentul aviatic care a avut loc la Washington a fost din cauza pilotului elicopterului

La trei luni după accidentul aviatic din SUA soldat cu 67 de morți, o investigație indică o eroare de pilotaj a elicopterului militar.

Accidentul aviatic care a avut loc la Washington a fost din cauza pilotului elicopterului.
Accidentul aviatic care a avut loc la Washington a fost din cauza pilotului elicopterului.

Pilotul elicopterului Black Hawk, Rebecca Lobach, a ignorat mai multe avertismente și instrucțiuni ale controlorilor de trafic aerian, ceea ce a dus la coliziunea cu avionul de pasageri al American Airlines, indică New York Times cu referire la datele investigației.

Incidentul a avut loc pe 29 ianuarie anul trecut. Elicopterul nu a menținut o distanță de siguranță față de avionul CRJ-700, care efectua zborul AA5342. Potrivit raportului preliminar al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor, Lobach nu a reacționat la solicitarea de a coborî altitudinea și nici la ultima comandă — să vireze la stânga.

„O virare la stânga ar fi mărit distanța între elicopter și zborul 5342. Pilotul nu a executat-o”, se arată în document.

Mai mult, chiar și atunci când instructorul și copilotul de la bord au încercat să o convingă insistent să-și schimbe direcția, Lobach nu a reacționat. Experții subliniază că, în ultimele secunde critice, inactivitatea pilotului a fost factorul decisiv.

Totuși, vina nu cade doar pe echipajul elicopterului. Controlorii de trafic aerian au avertizat de două ori despre apropierea de avionul de pasageri, dar au făcut acest lucru pe o frecvență radio diferită, ceea ce ar fi putut provoca confuzie. Raportul subliniază că instrucțiunile date de la sol au fost „insuficient de clare și de insistente”. Raportul final privind catastrofa va fi publicat la începutul anului 2026.

Acum ne puteți urmări și pe TelegramFacebook și Instagram pentru a fi la curent cu ultimele știri.

Sursă
Ai găsit o greșeală în text? Selecteaz-o și apasăctrl + enter
Ai găsit o greșeală în text?Anunță-ne!