Сообщить новость
+
рубрики
сюжеты
Служба поддержки
(+373) 22 888 002
info@point.md
Размещение рекламы
(+373) 22 888 966
sales@simpals.com
Point.md logo
Main > novosti > obschestvo > podul eiffel de la ungheni la 135 de ani aflai istoria
Выборы-2025
новостей: 44
Газовый кризис
новостей: 239
Бельцы
новостей: 5532
Евровидение-2025
новостей: 9
Изобретатели РМ
новостей: 40
Цены на топливо
новостей: 293
Гагаузия
новостей: 10621
Кишинев
новостей: 409
ДТП в Молдове
новостей: 7390
Нет войне
новостей: 129
Приднестровье
новостей: 34513
Украина-Россия
новостей: 7476
Землетрясение
новостей: 958
Стадион
новостей: 117
Русский язык
новостей: 281
Хорошие новости
новостей: 1710
27 Апреля 2012, 08:45
5 661
Скопировать ссылку
Ссылка скопирована

Podul Eiffel de la Ungheni la 135 de ani. Află-i istoria

Astăzi, 27 aprilie 2012, se împlinesc 135 de ani de la darea în exploatare a podului feroviar peste râul Prut "Gustave Eiffel".

Podul Eiffel din Ungheni a fost gândit şi proiectat de către renumitul inginer francez Alexandre Gustave Eiffel
Podul Eiffel din Ungheni a fost gândit şi proiectat de către renumitul inginer francez Alexandre Gustave Eiffel

Cu această ocazie, la ora 16.00, primaria oraşului Ungheni va organiza o serie de evenimente, la care vor participa ambasadorul Franţei în Republica Moldova, Gérard Guillonneau şi şeful Oficiului consular al României în Republica Moldova, Petru Liţiu.

Podul Eiffel din Ungheni a fost gândit şi proiectat de către renumitul inginer francez Alexandre Gustave Eiffel, de la care construcţia metalică de oţel a şi preluat numele. Pe acest pod feroviar, în drumul său spre Odessa, a trecut în 1885 şi poetul Mihai Eminescu.

În a doua parte a veacului XIX, o viitură a distrus podul feroviar de la Ungheni. În faţa problemei, conducerea căilor ferate basarabene a cerut ajutorul lui Gustave Eiffel, unul dintre cei mai buni proiectanţi de poduri feroviare ai timpului. Acesta soseşte în Basarabia, cercetează locul, iar în primăvara anului 1876 proiectul noului pod este definitivat şi începe construcţia.

La 10 ani de la darea în exploatare a Podului Eiffel din Ungheni, în inima Parisului se începuse construcţia unui turn gigant ce avea să poarte acelaşi nume ca şi podul de oţel din Basarabia. Unghenenii care aveau pe atunci treabă în Franţa recunoşteau în Turnul Eiffel acelaşi stil al podului de pe Prut. E şi firesc, fiindcă la proiectarea scheletului metalic al turnului din Paris, Gustave Eiffel a repetat anumite elemente ale Podului construit în Basarabia. Se zice că aliajul şi niturile construcţiilor din Ungheni şi Paris sunt similare. Nu în zadar Podul din Ungheni mai este numit şi Turnul Eiffel culcat.

Podul Eiffel de pe Prut este înfrăţit şi cu celebrele construcţii metalice din Franţa – viaductul Garabit peste râul Truyere şi podul feroviar Bordeaux peste fluviul Garonne, dar şi cu podul Maria Pia de pe râul Douro din Portugalia. Una dintre „verişoarele” podului din Ungheni este însăşi Statuia Libertăţii din Statele Unite ale Americii: Gustave Eiffel a realizat carcasa metalică din interior a statuii.

Источник
Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмитеctrl + enter
Нашли ошибку в тексте?Сообщите нам!