O parte din cei care vedeau cu ochi răi acest model se plângeau că designul este prea modest pentru o maşină sportivă, în timp ce alţii au taxat bavarezul pentru cutia secvenţială la care este cuplat motorul V10 cu un volum de 5 litri. Însă chiar şi aşa, acesta este cel mai de succes M5 din istoria modelului, iar în clipele care urmează vă spun de ce!
De fapt, acea critică care a fost lansată la adresa lui BMW M5 E60, a fost moştenită în mare parte de la modelul pe baza căruia a fost construit, Seria 5 E60. Vă reamintiţi probabil şi Dvs că modelul în caroserie E60 era taxat pentru designul prea straniu la acea vreme sau sistemul multimedia iDrive ce prezenta un meniu neînţeles de multă lume. Însă nu a durat mult până acest M5 a închis gura criticilor, a stabilit noi standarde în segment în materie de sportivitate, şi nu în ultimul rând, a devenit cel mai vândut M5 din istorie.
Nu este un secret că acest M5 este ultimul ce are sub capotă un motor natural aspirat.Potrivit celor de la BMW, propulsorul V10 de sub capota lui M5 E60, nu este altceva decât un tribut adus motoarelor V10 de Formula 1 retrase la începutul anilor 2000 din marele circuit. Caracteristicile acestuia sunt extraordinare, produce 507 cai putere la 7.770 de rpm pe când linia roşie a turaţiilor începe la 8.250 rpm şi livrează 520 de Nm la 6.100 Nm!
Straniu, dar odată ce porneşti motorul, sunetul ce vine de sub capotă nu trădează că acolo stă un V10 cu un volum de 5.0 litri. Însă din moment ce turezi propulsorul ceva mai tare, lucrurile devin clare! Este uimitor cât de uşor poate fi turat acest propulsor natural aspirat!
Este foarte uşor să recunoşti un M5 E60, chiar dacă avem atâtea exemplare Seria 5 din această generaţie în Moldova care îşi doresc să arate ca sedanul cu 507 cai putere. Însă un M5 pur sânge presupune mai multe elemente sportive, decât doar un pachet exterior M Package.Aici trebuie să menţionez jantele BBS de 19 inch, prizele de aer de pe aripile faţă, ţevile duble ale eşapamentului sau discurile de frână perforate.
Ceea ce deosebeşte acest BMW M5 de o simplă Seria 5, este dubla personalitate. De luni până vineri îţi poţi duce şi aduce copii de la şcoală în linişte şi pace cu acest M5, această maşină are 4 uşi şi poate permite ca la bord să ia loc 5 pasageri. Însă în weekend te poţi distra cu ea pe circuit, este uimitor ce poate face sedanul cu motor V10 sub capotă, elaborat de divizia BMW M Sport împreună cu specialiştii echipei de Formula 1 Sauber BMW, care deja nu mai există! Nimeni nu mai produce în prezent astfel de motoare, nici măcar BMW, care a înlocuit pe noul BMW M5 F10 motorul natural aspirat cu V8-ul de 4.4 litri Twin Power Scroll.
E adevărat, acest BMW M5 a fost primul din istoria modelului care nu era echipat standard cu o cutie manuală, aceasta fiind înlocuită de transmisia secvenţială SMG cu 7 trepte. Nu este o cutie care a plăcut la toţi, în special din cauza modului bizar şi zmuncit de a schimba treptele în oraş, însă odată selectat modul sport, SMG-ul demonstrează cu uşurinţă cât de brutal poate fi V10-le de sub capotă, schimbând rapid şi exact rapoartele.
La interiorul lui M5 vei descoperi foarte multe butoane, însă cel mai important dintre ele stă pe volan. Desigur vorbesc despre butonul M, cel care are grijă ca această maşină să-şi schimbe personalitatea într-un mod extraordinar.
Pentru cei care nu cunosc, în modul normal, propulsorul lui M5 E60 produce 400 de cai putere, însă odată ce este selectat modul M, puterea acestuia creşte până la 507 cai putere, cutia schimbă rapoartele la aproape 8.000 rpm, iar sunetul ce vine de sub capotă te provoacă să apeşi şi mai tare pedala de acceleraţie!!!
Conducând acest sedan sportiv prin virajele din preajma localităţii Căpriana, am avut ocazia să văd cât de manevrabil este acest M5. Cei 507 cai putere pot fi într-atât de blânzi dacă ştii să-i controlezi! Însă, dacă faci cea mai mică greşeală, te vor penaliza! Te vor scoate în decor cu prima ocazie dacă-i scapi din frâu, iar astfel te vei trezi undeva într-un copac, pentru că această maşină nu iartă greşelile!
Într-un final trebuie să recunosc că am avut o deosebită plăcere să încercăm acest automobil de legendă! I-am cunoscut părţile pozitive, dar şi pe cele negative! De ce am făcut asta? Pentru că ştim că maşinile sportive cu motoare natural aspirate, aşa cum este şi acest M5, sunt ca o specie de animale aflate pe cale de dispariţie. Asta se întâmplă în mare parte din cauza preţului pentru combustibil şi a normelor de poluare tot mai stricte. Oriunde am privi acum, motoarele modelelor noi au o capacitate cilindrică din ce în ce mai mică şi sunt dotate cu turbine! Nu că am fi împotriva acestor tendinţe, doar că nu ştim dacă în viitor va mai fi lansat un model de talia acestui M5.
Acesta a fost materialul nostru dedicat modelului BMW M5 în caroserie E60. O maşină sportivă care chiar dacă nu mai este produsă, poate lăsa multe supercaruri cu ambiţii lansate de curând! Ce mi-a plăcut cel mai mult la acest model?Personalitatea dublă! Cea pe care acest M5 şi-o poate schimba de fiecare dată foarte rapid doar prin apăsarea butonului M de pe volan.