Reducerea volumului total al vânzărilor pe piața de telefonie fixă a fost determinată de scăderea vânzărilor realizate de toți furnizorii activi ai acestor servicii, potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), făcute publice astăzi, relatează Moldpres.Serviciul de presă al ANRCETI precizează că în ultimii zece valoarea pieței serviciilor de telefonie fixă a scăzut de mai bine de trei ori, de la de la 2,3 miliarde de lei în 2007, la 695 milioane în anul trecut. Această reducere majoră a fost cauzată de schimbarea preferințelor de consum ale populației de la telefonia fixă la telefonia mobilă și la rețeaua Internet care oferă soluții alternative mai atractive de comunicare.Cu excepția anului 2015, când a fost înregistrată o creștere nesemnificativă a cifrei de afaceri a operatorului național Moldtelecom și o majorare de câteva ori mai mare consemnată de operatorii alternativi, în ultimii zece ani piața a fost într-un declin continuu.Date prezentate ANRCETI de cei 20 de furnizori activi de servicii de telefonie fixă mai arată că în anul 2017 numărul total de abonați s-a micșorat cu 2,3 la sută comparativ cu anul precedent, până la 1 miliard 143,8 mii. Numărul de abonați ai Moldtelecom s-a redus cu 2,5 la sută, iar al furnizorilor alternativi de telefonie fixă - cu 1,5 la sută. Volumul total al traficului a scăzut cu 236,1 milioane de minute și a alcătuit peste 1 miliarde 587,8 milioane de minute.Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 12,9 la sută, traficul către reţelele internaţionale - cu 28,6 la sută, traficul către reţelele mobile – cu 13,3 la sută și traficul de interconectare - cu 7,9 la sută.