Iată care sunt cele mai bune 10 SUV-uri premium second hand care pot fi cumpărate cu mai puţin de 15.000 de euro:1. Porsche CayenneSportivul Porsche Cayenne a fost lansat pe piaţă în 2002, devenind rapid o adevărată vedetă printre cei cu bani, care doreau o combinaţie cât mai reuşită de lux, spirit practic, sportivitate şi capacităţi de trecere. Vânzările Porsche au explodat, iar Cayenne a ajuns să contorizeze jumătate din vânzările totale ale firmei. Versiunea de bază, cu motor pe benzină de 250 CP, ajunge chiar şi la 10.000 de euro, iar modelul Cayenne S, cu V8-ul de 340 CP, poate fi găsită, cu puţin noroc, la circa 15.000 de euro. 2. Audi Q7Marele Audi Q7 a apărut pe piaţă în 2006, cariera sa îndelungată contorizând şi un facelift în 2011. Fiind un model relativ nou, preţurile sale rămân ridicate, fiind rare exemplarele care pot fi cumpărate pentru mai puţin de 15.000 de euro. Principial, cea mai accesibilă motorizare rămâne cea pe benzină de 280 CP.3. BMW X5Probabil, cel mai cunoscut SUV premium din lume, BMW X5, a ajuns deja la a treia generaţie, cariera sa începând în 1999 - modelele din prima generaţie sunt foarte multe la mai puţin de 10.000 de euro, dar sunt şi foarte uzate. Costurile de întreţinere ale lui X5 nu sunt mici, evident, prima generaţie plătind tribut şi unor probleme electrice sau ale sistemului de alimentare. Dieselul este mai convenabil ca şi costuri de utilizare, însă atenţie la posibilele probleme ale injectoarelor şi sistemului de admisie, precum şi la evacuare (înlocuirea ei poate depăşi 2.000 de euro), scrie promotor.ro.4. BMW X3Fratele mai mic al lui BMW X5 a devenit o mică vedetă în familia bavareză, graţie comportamentului rutier foarte bun şi al spaţiului convenabil pentru o familie - chiar îşi depăşeşte fratele X5 în această privinţă. X3 mizează cam mult pe comportamentul on-road, deci se pretează mai puţin ieşirilor în afara asfaltului, mai ales că nici sistemul xDrive nu e de natură să ajute prea mult pe teren accidentat. Faţă de X5, problemele tehnice sunt extrem de puţine, motoarele pe benzină fiind foarte bine cotate din acest punct de vedere, însă şi dieselurile primesc o notă bună, câtă vreme nu au fost ”torturate”.5. Mercedes-Benz M-ClassPrimul SUV premium care a deschis bătălia în acest nou segment a fost Mercedes-Benz ML, prima generaţie fiind lansată în 1997, după ce a făcut figuraţie în filmul ”Jurassic Park”. Mai interesantă este a doua generaţie, lansată în 2005 şi care a răspuns foarte bine criticilor clienţilor, însă e şi foarte bine cotată în domeniul second hand, deci nu e uşor de găsit un model sub 15.000 de euro. Cei care urmăresc un SUV potent trebuie să ştie că versiunile cu motorizările V8 ale primei generaţii pot fi cumpărate cu mai puţin de 15.000 de euro, fiind posibil să se găsească la această sumă chiar şi varianta de top ML 55 AMG.6. Volkswagen TouaregMulţi spun despre VW Touareg că ar fi pentru segmentul SUV-urilor premium ceea ce VW Phaeton este pentru segmentul limuzinelor de lux: adică o propunere prea ieftină pentru pretenţiile clienţilor. Iată, însă, că mişcarea germanilor a avut un succes impresionant, Touareg nefiind perceput doar ca o alternativă mai ieftină la Q7 şi Cayenne, modele de la care preia o mare parte din platforma tehnică. În domeniul second hand, Touareg primeşte note în general foarte bune pentru fiabilitate, nefiind raportate probleme majore - deşi trebuie atenţie la modelele cu suspensie pneumatică, dar şi la cele dotate cu reductor, care e foarte probabil să fi fost utilizate destul de mult în offroad. Cele mai apreciate versiuni sunt cele cu motoarele V6 pe benzină şi diesel, care presupun costuri rezonabile de exploatare.În limita a 15.000 de euro se pot găsi şi versiunile mai potente, V10 TDI sau chiar W12, dar de obicei sunt maşini foarte uzate şi care au costuri foarte mari de întreţinere. 7. Lexus RXO notă discordantă faţă de SUV-urile premium de până acum o face modelul japonez Lexus RX. Care, pe plan european, a avut cel mai mare succes în varianta de propulsie hibridă, Lexus RX 400h, lansată pe a doua generaţie. A doua generaţie Lexus RX a fost lansată în Europa în 2003, fiind vorba despre un SUV mai dinamic şi cu o tentă mai luxoasă şi mai high-tech (de altfel, mulţi au considerat că, la nivel calitativ, este peste SUV-urile premium europene). Varianta de motorizare hibridă este cea mai vânată, dar şi cea mai scumpă, oferind atât un consum rezonabil, cât şi cea mai bună fiabilitate din categoria SUV-urilor premium.8. Range Rover & Range Rover SportCunoscut în anii '70 drept ”regele maşinilor offroad”, Range Rover a evoluat cu stil în epoca SUV-urilor moderne.Generaţia lansată în 2004 sub egida celor de la BMW se remarcă imediat prin prestanţă şi lux, dar, din păcate, la capitolul fiabilitate stă extrem de prost, drept pentru care şi preţurile sunt extrem de accesibile, însă cheltuielile ulterioare pot deveni insurmontabile.Generaţia lansată după 2002 este de preferat, deoarece fiabilitatea este îmbunătăţită în condiţiile în care luxul şi confortul rămân un atu al maşinii. Interesant, datorită proastei reputaţii a generaţiei precedente, acest Range Rover poate fi găsit fără probleme la mai puţin de 15.000 de euro, dieselul de 177 CP în şase cilindri fiind cel mai căutat, în timp ce benzinarul V8 presupune costuri cam mari de întreţinere.9. Volvo XC90În 2002, lansarea marelui şi convenţionalului SUV Volvo XC90 a venit ca o mare surpriză, maşina având imediat priză la publicul familist, în special în SUA. Evident, principalul argument al suedezilor ţinea de siguranţa foarte ridicată, la care se adaugă o echipare bogată şi un nivel de confort foarte bun.Cariera lui XC90 a fost foarte îndelungată, cea de-a doua generaţie apărând doar acum, în 2014, aşa încât modelele din primii ani de fabricaţie coboară mult, în zona sub 5.000 de euro. Motoarele sunt, în general, cam gurmande, dar nu pun probleme de funcţionare, câtă vreme au fost întreţinute corespunzător. Rar pot apărea probleme relativ costisitoare la cutiile automate sau la sistemul AWD, dar, în general, costurile de service şi de reparaţii pentru Volvo XC90 sunt la acelaşi nivel cu rivali precum X5 sau Audi Q7.10. Land Rover Freelander IILa fel ca în cazul mai marelui Range Rover, prima generaţie a SUV-ului compact Land Rover Freelander a dezamăgit la capitolul fiabilitate, aşa încât preţurile extrem de mici la care poate fi găsit un Freelander I nu ar trebui să fie privite ca un avantaj, deoarece e foarte probabil să ascundă probleme tehnice numeroase şi costisitoare.În schimb, Freelander II are o construcţie robustă şi reuşeşte să ofere un foarte bun compromis între comportamentul on-road şi cel off-road, iar sistemul sofisticat de tracţiune integrală, gestionat electronic, e mai rezistent decât ar lăsa să se înţeleagă termenul ”electronic”. Chiar şi modelele după 2010, care au trecut printr-un uşor facelift, pot fi găsite în limita a 15.000 de euro, fiind o afacere interesantă.