Datele statistice despre evoluţia acestei pieţe, publicate astăzi pe pagina web oficială a Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), arată că dinamica negativă a vânzărilor a fost cauzată de diminuarea numărului de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă și a volumului traficului de voce generat de aceștia.Vânzările realizate de Moldcell au scăzut cu 7,6% și au însumat 451 de milioane de lei, iar cele ale Orange Moldova s-au diminuat cu 5,3% și au totalizat circa 1,1 miliarde. În același timp, volumul de vânzări ale serviciilor de telefonie mobilă realizate de către Moldtelecom a crescut cu 8,7% și a depășit cifra de 68 de milioane de lei În perioada ianuarie – iunie 2016, numărul total al utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă s-a micșorat, față de finalul anului 2015, cu aproape 25 de mii(-0,6%) și a alcătuit peste 4 mil. 298,7 mii, dintre care 3 mil. 682,4 mii (85,7%) sunt utilizatori activi. La finalul primului semestru al anului 2016, cei trei furnizori de comunicaţii mobile dețineau pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă, în funcţie de volumul de vânzări, următoarele cote de piață: Orange Moldova - 68,5%, Moldcell - 27,4% şi Moldtelecom – 4,1%.