Americanii de la Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) au introdus un nou test în repertoriul lor, menit să simuleze condiţii apropiate de accidentele care au loc în realitate. Noul crashtest simulează un impact la 64 km/h cu o barieră rigidă care suprapune doar 25% din suprafaţa frontală a maşinii, pe partea şoferului. Acest test simulează un impact cu un pom, un alt vehicul sau cu un stâlp, un scenariu responsabil pentru 25% dintre morţile şi rănirile grave de pe şoselele americane, spun cei de la IIHS. Testul vine în completarea actualelor proble de siguranţă, pentru a le oferi consumatorilor atât un element de comparaţie cu vechile modele testate, cât şi o nouă probă în ecuaţie.Primul lot de test a vizat 11 modele premium, dintre care doar trei au obţinut rezultate acceptabile. Astfel, americanii au testat Acura TL, Acura TSX, Acura TSX Sport Wagon, Volvo S60, BMW Seria 3, Lincoln MKZ, Volkswagen CC, Audi A4, Mercedes-Benz C-Klasse, Infiniti G, Lexus ES 350 şi Lexus IS 250/350. Până la Infiniti G, toate modelele testate aveau calificativul ”Top Safety Pick” în urma testelor derulate în anul 2011. Ei bine, noul test a adus calificativul "protecţie marginală" în dreptul lui BMW Seria 3, Volkswagen CC, Acura TSX şi Lincoln MKZ.Doar Acura TL şi Volvo S60 au primit calificativul "Good" la noul test de impact al celor de la IIHS. Infiniti G a primit calificativul "Acceptabil", în timp ce modelelele Lexus au primit calificativul "Poor", la fel ca Mercedes-Benz C-Klasse şi Audi A4.Marile nume ale industriei au reacționat diferit după ce IIHS a pblicat primele rezultate ale noului tip de teste. Oficialii BMW au anunțat că au luat la cunoștință rezultatele testului: "Elementele active și pasive ale pachetului Integrated Safety System au izolat manechinul și l-au ferit de răni cu potențial letal. BMW apreciază cercetările IIHS și va continua să dezvolte o filosofie comprehensivă de inginerie a siguranței", spun oficialii biroului nord-american al mărcii bavareze. De asemenea, Toyota, a cărei divizie de lux, Lexus, a suferit în aceste teste, susține că "prin acest test, institutul american a ridicat din nou ștacheta, iar noi vom răspunde provocărilor atunci când vom desena noile generații de vehicule". În același registru, Volkswagen și Audi au anunțat că au început deja să implementeze 'ultimele informații' în designul și construcția noilor modele. Pe de altă parte, oficialii Mercedes-Benz și Honda au răspuns dur după ce rezultatele IIHS au trimis C-Klasse pe una dintre ultimele poziții în topul celor 11 mașini testate, susținând că au dubii legate de procedura IIHS și mai ales de modul în care au fost utilizate mașinile sau de scenariul "exagerat de dur" recreat în cadrul testului de siguranță. Ba mai mult, oficialii Mercedes-Benz au publicat foarte repede un comunicat prin care anunță nici mai mult, nici mai puțin că nu recunosc niciun test al cărui rezultat nu este unul în care modelele sale adună punctajul maxim posibil.