Care ne arată şi situaţia din domeniul auto - iată în continuare care sunt considerate cele mai valoroase mărci auto în 2013 şi de ce, scrie promotor.ro.Nu mai puţin de 13 din cele 100 de branduri ale ”Best Global Brands 2013” provin din domeniul auto, iar câteva dintre ele se situează foarte sus în TOP 100, un constructor reuşind chiar să ”prindă” ultima poziţie din TOP 10 general.Iată care este TOP 10 mărci auto în 2013:Toyota: 35,34 miliarde USD (+7%) - locul 10 generalMercedes-Benz: 31,90 miliarde USD (+6%) - locul 11 generalBMW: 31,84 miliarde USD (+10%) - locul 12 generalHonda: 18,49 miliarde USD (+7%) - locul 20 generalVolkswagen: 11,12 miliarde USD (+20%) - locul 34 generalFord: 9,18 miliarde USD (+15%) - locul 42 generalHyundai: 9,0 miliarde USD (+20%) - locul 43 generalAudi: 7,76 miliarde USD (+8%) - locul 51 generalPorsche: 6,47 miliarde USD (+26%) - locul 64 generalNissan: 6,20 miliarde USD (+25%) - locul 65 generalKIA: 4,70 miliarde USD (+15%) - locul 83 generalChevrolet: 4,57 miliarde USD (nou) - locul 89 generalFerrari: 4,01 miliarde USD (+6%) - locul 98 generalToyota este pentru al doilea an consecutiv prima între mărcile auto în clasamentul Interbrands, un avantaj puternic al constructorului japoonez fiind şi imaginea consecventă de producător eco, lucru care i-a adus şi premiul Best Global Green Brand. Mai mult, japonezii au demonstrat o recuperare foarte rapidă a terenului pierdut atât din cauza dezastrului nuclear de acum doi ani, cât şi din cauza boicotului Chinei).În ce priveşte următoarele poziţii ale podiumului, Mercedes-Benz conduce în faţa BMW cu un avantaj foarte mic, producătorul bavarez lăudându-se în contrapartidă cu o mai bună creştere procentuală. Oricum, cei doi sunt mult în faţa rivalului Audi, cu o valoare de patru ori mai mică.Cele mai mari evoluţii le-au înregistrat în 2013 producătorii generalişti Volkswagen, Hyundai şi Nissan, de la care se aşteaptă o creştere susţinută şi în anii următori. Ca nivel procentual, Porsche stă cel mai bine, având o valoare cu 50% mai mare decât a celuilalt producător exclusivist din acest top, Ferrari.Coreenii de la Hyundai şi KIA reprezintă o surpriză interesantă, depăşind aşteptările în ce priveşte creşterea valorică, dar şi Chevrolet reuşeşte să impresioneze suficient de mult, fiind un nou intrat în TOP 100 Interbrdands.