Potrivit documentului, instituția dispune de independență organizațională, funcțională, operațională și financiară. În exercitarea atribuțiilor și împuternicirilor sale, Curtea de Conturi nu poate fi direcționată sau controlată de nicio persoană fizică sau juridică.Noua lege mai spune că instituția are buget propriu, care se administrează în mod independent. La fel, Curtea de Conturi trebuie să prezinte Ministerului Finanțelor, în procesul consultărilor organizate pentru cadrul bugetar pe termen mediu, proiectul bugetului propriu pentru anul următor și pentru doi ani ulteriori, cu abordarea oricărei propuneri vizând bugetul său. Proiectul de buget va trebui prezentat până în data de 10 mai, iar Parlamentul îl va aproba până în data de 1 iulie.Referitor la structura instituției, documentul prevede că aceasta este constituită din șapte membri, inclusiv președintele și vicepreședintele, iar pe lângă Curte poate activa un consiliu consultativ. Regulamentul de funcționare a consiliului și componența nominală a acestuia se aprobă de către Curtea de Conturi, scrie Bizlaw.Noua lege spune că ședinţele Curții de Conturi se convoacă de către preşedintele acesteia, din proprie iniţiativă sau la cererea a trei membri ai Curții de Conturi. În cazul în care membrii Curții cer convocarea şedinţei, decizia de convocare va fi luată în cel mult 48 de ore de la prezentarea cererii. Şedinţele Curții de Conturi sunt deliberative dacă sunt prezenți cel puţin cinci membri ai Curții de Conturi. Preşedintele Curţii de Conturi poate dispune desfăşurarea şedinţelor închise dacă este necesar pentru păstrarea secretului de stat, comercial sau a altui secret protejat prin lege.Potrivit noii legi, Curtea de Conturi are următoarele atribuții:- exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare publice prin efectuarea auditului public extern;- adoptă politicile și strategiile în domeniul auditului public extern;- aprobă proiectul de buget al instituției;- examinează și aprobă rapoartele auditorului și decide asupra remiterii acestora comisiei permanente de profil a Parlamentului și altor instituții;- aprobă proceduri administrative, regulamente și manuale, instrucţiuni și ghiduri, standarde de audit;- aprobă programele anuale și multianuale ale activității de audit;- aprobă structura aparatului și efectivul-limită de personal;- aprobă Regulamentul cu privire la certificarea auditorilor publici.