„Totodată, 33% dintre respondenți nu au indicat o marcă anume, dar tipul vinului preferat — Merlot, Cabernet Sauvignon, etc. Acest lucru ar putea semnifica faptul că vinul în vrac este la fel de apreciat la noi, iar consumatorul este obișnuit să consume vinul de casă, este mai puțin informat (sau în termenii de marketing ”mai puțin educat”), iar vinul îmbuteliat procură în primul rând pentru ocazii, orientându-se primordial după soi și tip și nu atât după marcă”, comentează autorii sondajului, scrie Bani.md.Notorietatea spontană a mărcilor de vin îmbuteliat*Notorietatea spontană = cunoașterea mărcilor neasistată de către operator de interviu, când respondentul răspunde liber la întrebarea ”Ce mărci de … cunoașteți?”, fără a avea variante de răspunsCât privește locurile de unde cumpărăm vinurile, supermarketul este pe picior de egalitate cu magazinele specializate. On-line, de pe site-urile firmei cumpără doar 0.4% din respondenți.Sondajul despre consumul de vinuri a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial pe 1104 de respondenți. Cercetarea este reprezentativă la nivel național cu o marja de o eroare de 2,9% la un interval de încredere de 95%. Perioada de colectare a datelor a fost de 20-29 ianuarie 2015.